Peristiwa Rindu

moonshine Pictures, Images and Photos

Dalam melewati pertengahan malam
nur rembulan menghambat kelam
bintang-bintang kasih bertari dengan bintang-bintang sayang
bisikan bayu cinta pula diundang.

Jiwa galak meronta,
'Ah! Lambat sungguh siang.'
Hati tinggi bicara,
'Wajah mu sentiasa ku bayang.'
Dalam mata pejam
di susunan lorong hitam
sejambak ingatan kusulam.

Masa berarak lalu
berzaman tiada temu
terobek rasa diamuk rindu
bergegar jiwa dipuput pilu
mekar mawar terparut seri
lincah rerama bersumbang tari

Pedih hati bak mendidih
dicuka lingkaran luka
dipanah menara nanah
tertuba kota cinta
ditarah habis punah.

Sekadar berita tanpa rupa
dari kejauhan
cuma
sayup-sayup kedengaran.

Untuk siapa-siapa punya rasa
Afandi09
15 Responses
  1. MAJDI Says:

    Fen, bagi aku link tempat ko copy & paste puisi "Peristiwa Rindu" ni...hehehe


  2. syafiqq1991 Says:

    link dia... http://syafiqq1991.blogspot.com

    or 014-515XXXXX

    or 582, lorong lenkok, Taman XXX, Kuantan, pahang..

    mai le tengok.. banyak lagi.. hehe


  3. haduih..
    pape je laa ko Fendi..huhu

    adakah nie blog ko letak puisi2 ko??


  4. syafiqq1991 Says:

    buat masa sekarang kat sini.. nanti dah banyak aky letak dalam buku kot,.. buat buku sendiri..hehe...

    susah wei nak tulis... so baru siap 2 yang betul2 sajak.. hehe

    what d u thin this one?


  5. sumpah ak x thu nk komen per,
    ahahha..
    xde prsaan lohh kt puisi2 neh.


  6. syafiqq1991 Says:

    Saifullaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah!!!!!!!!!

    malangle sape jadi bini koo.. ko tak romantik langsung
    hehhe


  7. ainazirah Says:

    aku x reti sgt.. tp ni komen akula:

    sukma terpana tatkala menatap keanehan gapura jiwa insan yg derita dek kerinduan yg memamah tangkai2 hati~

    haha..

    baek ko tulis siap2 kat masterpiece (??) ko nih 'hakcipta terpelihara'- aku siyes ni - aku blaja mnde ni tyme kursus penulisan~ (tu pun klu ko nkla)


  8. syafiqq1991 Says:

    seram aku dengar sajak ko tu.. hehe..

    anyway thnx 4 that advice.. aku letak lepas ni...

    tapi pelik gak.. takan le surat (dalam bentuk sajak) kene letak hak cipta terpelihara.. lagipun sajak cikai camni takkan ade orang nak tiru.. hehe.. anyway i will doit in next future..


  9. mekanikaEVO Says:

    erm.. no komen..

    x mint gak puisi2 nih.. kekadang tpikir.. apa f(x) puisi dbwat?


  10. syafiqq1991 Says:

    sedih betul ade adik camni... belajar kat sekolah tu baut pe? dah berbuku2 dah belajar.. tapi cam tak belajar.. nak suruh terangkan gakke?

    satu je..
    pompuan suke puisi.. hehe


  11. Anonymous Says:

    ko kena krg ckit ayat bunga byk sgt org pun brg la. kalo perempuan pun bleh lari la. haha


  12. afandi Says:

    To Anonymous (N****N):

    N****N, nama sajak.. kenele berbunya.. and this one is not for any gals.. hehe.. untuk sapa-sapa yang punya rasa.. ko tak de rasa memang le.. semua untuk makan..


  13. ok2.....sye sokong abg saifullah dengan sepenuh sokongan...klo ikt ilmu nahu nye msuk lam maf'ul mutlak...(dlm proses nk praktikkn pelajaran lam kehidupan seharian...huhuh) ..truskn perjuangan ye abg fendi huhuhuh...;)


  14. afandi Says:

    To adobemujahidcs3

    excuse-moi....
    korang memang dah murtad Bahasa Melayu....
    Hellooooooooooo.. Abang tulis BI pun masih ok puisi Melayu,,,

    Macam ni takkan Melayu hilang di dunia?
    Kala macam ni entah le..


  15. Anonymous Says:

    maSIh perlu pelajari ilmu berbahasa..
    ..
    ambil ini sebagai contoH
    ..
    Di tengah sebuah lembah tersubur, dengan segala macam pepohon berbunga jingga, lila dan kuning keemasan, sebahagian sedang menerbitkan buah-buah, dan sebahagian sudah pun menyebarkan bau ranum; berkawanan penuh budiman kancil berbelulang emas, rusa bertanduk manikam, segala-galanya menghuraikan sebuah penghidupan yang asalnya sejahtera dan mulia - tetapi akhirnya datanglah Seekor Anjing Liar membawa sumpahan..