Definisi Guru Baru

candle Pictures, Images and Photos

Guru itu lilin ?
Yang menyuluh sesungguh hati
hingga biar dirinya mati!


pelita Pictures, Images and Photos

Guru itu pelita?
Meracun udara dengan jelaga
kian kelam dalam suram
nanti terpadam
di puncak malam.



Sun-Moon Pictures, Images and Photos

Definisi baru guru:
sang mentari di siangnya
dan rembulan di malamnya
menyuluh dengan nurnya
bukan dengan apinya.


Guru menilai
bukan dengan jemari dan jelir
tapi dengan hati dan fikir


Guru mengajar
bagaimana belajar
menjadi umat terpelajar
sedang dia sendiri tekun mendengar
bukannya cakap berdegar



Murid itu
maju berbatu-batu
bertunjangan kata guru
terus mara ke menara itu

Guru!

Align Center


Sempena hari guru, saya mengucapkan
Selamat Hari Guru! Terima kasih cikgu!
terima kasih Pictures, Images and Photos
Lembaran kasih sayang ketika kau mengajarku
menitiskan air mataku.
Ketika itu
kau tidak letakkan buku di hadapmu
tapi rasa cinta dalam mendidikku.
15 Responses
  1. LoQo Says:

    nice fendi!!,gud job..


  2. syamilnazmi Says:

    selamat hari guru buat semua guru kisas......


  3. syafiqq1991 Says:

    to LoQo:
    Thxn ye... And gd luck 4 u.. Middle east is waiting!!!

    To syamilnazmi:
    CIkgu Kisas je ke?


  4. cann Says:

    Sajak yang......unik....


  5. syafiqq1991 Says:

    Thnx che... Aku edit dari somehwhere bagi nampak ok skit..


  6. al-bagani Says:

    da agak da amik dr sumber tertentu...haha..

    I know u laa Fendi...ko wt pantun terer laa..wat ayat puitis nih aku rase...emmm..nnt ak pk dlu..haha


  7. syafiqq1991 Says:

    banyak le ko... At least aku memberi nafas baru lepas gosok gigi kat sajak ni.. Daripada ko langusung ambik bulat2 cuma edit perkataan and tambah movment sini skit, situ skit.. tetap guna latar flash yang sama.. lepastu buat muka bangga badak sumbu!! (aku terhebat kat Kisas pandai buat flash.) tapi buat last minit gak.. huhu...

    jangan marah...


  8. al-bagani Says:

    haha...ckp byk..try wat tengok..
    belambak je modification ak wat..hahaha


  9. syafiqq1991 Says:

    ko ingat aku takde salinan flash yang original yang korang gune ? aku da le!! nak kelentong aku!!! sorry le... ko je yang tak pernah tengok aku nye.. banyak giler modification.... 7o percent.. dah le buat sorang...
    ni korang dah le berkumpulan, ada bilik khas.. tapi.........(baik takyah sebut).... eeeem...


  10. al-bagani Says:

    haha...ko x tgk ktorg wt laa..
    sorg pgg satu flash...yg len tlg wt graphic design..then compare..mne nk pki..huhu..zaman ktorang byk wt video & menu flash..menu 2 wt sndr laa..huhu...video pn wat sndr..haa...kami sume beri nafas baru kt presentation kami..hahahahha..modification smpi 95%


  11. syafiqq1991 Says:

    ye le tu.. kala dah pakai background sama 95 % berubah,... ye le sangat... menu flash? entahlee. kala dah pakai flash pembukaan waktu ko mula2 masuk kisas tu pe citer? dah le pakai sampai sekrang... (ko menghasilkan anak buah yang tak reti nak berevolusi)... dah le aku nak tidur..

    yang peliknye. blog aku ni pakai jam mana? baru kul 10 pagi...huhuhu...


  12. al-bagani Says:

    blog ko mmg pelik..hahaha..pi laa adjust time setting...

    kami sekadar mengajar je..bkn suh diorg jd peniru..ktorang da suh diorang berevolusi da..huhuhu


  13. syafiqq1991 Says:

    ko memanh le.. macam ketam menyuruh anaknye berlari lurus.. ko pun sama gak guna yang senior ko nye.. tak berevolusi pun.. patut le yang kecik tu pun sama..

    and ko nasihat kat adik ko jangan pergi kisas kala takut kene 'PERTEMUAN MALAM'
    huhuhu


  14. wawawa :(
    syg cikgu~!
    adoii..
    trigt msm manis brsme cikgu~


  15. syafiqq1991 Says:

    ye.. aku rindu kat suara cikgu nani. heheh

    MUSLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIM!!!!